Tuesday, January 11, 2011

Musim Berpraktikal....


bermulanya masuk sem 4,semua rakyat poli akan berpraktikal(diploma sahaja) dan tidak lupa kelas aku DKA4A yang dileadership oleh lani@lanzikin dan ditolong leadership ialah C-ken(nama sebenar tok ingat), juga berperaktikal. tapi semuanya berbeza tempat ada yang kontraktor,ada yang perunding,yang lain2 aku tak tahu,

anak2 kapal kelas kami banyak dan aku malas untuk mengelist nya kerana aku tok ingat semua,aku da list tadi tapi separuh jalan je(compius).

"walaupun kita berada jantung masing2 yang jaga"
"seandainya masa dan keadaan memisahkan kita,memang pun kita berpisah"
"makan berlainan,minum apatah lagi"

semua yang berperaktikal,diharap makan banyak2 kerana untuk menjaga kesihatan dan pembesaran. kepada lani,kimi,aku,meran dan sesapa je yang perut labuh sedikit kedepan,sila kawal pemakanan anda,kerana perut anda sedang diperhatikan oleh masyarakat lain.

dan tidak lupe juga kepada yang berkulit putih,hati-hati lah semasa berada dalam opis kerana kulit anda tak kan berubah kecuali anda stay kat site,kulit anda akan dihangusi oleh bahang mentari. contoh terdekat>>farid md din, beliau adalah contoh tak beberapa baik kerana bekerja ikut masa. masa keluar makan tgh hari bersam tetamu berhormat aku dan baha, dia selalu tepat pukul 2 pm balik ke site,aku dan baha merasa berkurang dengan dia.tapi tak kisah kerana dia ada belanja makan nasik ari tu,even sekali,ia akan dikenang.

kepada towan,aku sering kedengaran yang dia jarang masuk opis apatah lagi site, untuk keselamatan anda,sila berjumpa doktor gig untuk pemeriksaan gigi 2 kali sebulan.

kepada kimi dan puterinya yang berada di tanah merah, sila melawat lah pantai timur buat ambil angin atau setidak-tidaknya pergi kat pasar besar tanah merah tu.

kepada piji dan alif,selalu lah menjeguk balai polis berdekatan dengan anda, kerana mereka semua adalah pakcik2 kita belaka.

kepada semua yang berada jauh nun disana,diharap dapat beristirehat bersama bos anda tersayang, moga segala staf2 yang berkerja bersama anda sihat belaka di samping keluarga tersayang.

di akhiri dengan sibilah parang@pantun:

mungkin hari ini kita makan nasi,
atau esok kita makan kfc,
janganlah kita makan makanan basi,
kerana akan sesekali anda sakit gusi.

chaow.....______azriffaziz91

No comments:

Post a Comment