Wednesday, January 12, 2011

Kejadian Pelepasan Gas Terlarang....


Pada waktu pembelajaran dalam kelas dka3a,masa tu kita sem 3 la. Seingat aku dalam subjek kejuruteraab bahan dan binaan 3, dan masa itu juga, lec tak masuk kelas lagi so kiteorang tunggu kat kelas. Lagipun cik suhaimi baba tu asyik datang lambat dan mengambil kesempatan atas datang lambat dengan memanjangkan sesi peembelajaran. Itu adalah salah satu isu besar yang melanda pada budak2 dka3a. Tapi yang menjadi topik ahangat kali ini ialah kejadian yang tidak disangka dan tidak diduga.

Semasa dalam kelas, kami semua macam peniaga2 pasar malam yang tengah klimax menjual kerana kelantangan suara masing2 dapat menakluki telinga si pendengar semua. Walaupun bising,kami semua duduk tempat masin2 tau. Kelas yang mempunyai budak berjurus dan budak bonggak.

Bila mununggu dan terus mewaitting, tiba2 datang satu lec lain masuk dan memberi amaran lantaran kebisingan.

Selepas ditegur dengan amaran lisan oleh lec itu, semua anak kapal kelas dka3a mula la senyap macam seolah-olah macam orang sakit gigi yang melampau ye lah tak boleh bercakap la kalau orang sakit gigi melampau.

Tibe2, jeng! Jeng!. Aku yang sedang bermusyuarat dengan khairuddin yang untuk sesi berkata-kata bila memerhati perempuan dalam kelas itu, tapi selepas itu aku kedengaran tuttttt!! Tut! Tuttt! Dan berbau. Dan seraya aku berkata “angkara sapekah yang sangup berbuat sedemikia?” mungkin orang lain tidak kedengaran disebabkan kebisingan sudah bersambung kembali selepas setengah jam amaran lec itu tadi berlalu.

Dalam masa yang sama,aku terbau bau yang menusuk hidung aku dan membuat aku berkerut muka. Aklu bertanya soalan kepada kawan aku tadi “mu ado bau dop?” lantas dia membalas dengan nada hairan “emm,bau gapo?” aku pon berdiamkan diri lantanran kebonggakan beliau tak tau ape2. Takkan aku sorang berbau sedangkan dia berada di tepi aku.

Selepas itu,tak sampai beberapa minit,kawan aku tadi bersuara, ”menate bab*,sapo la hok ketu* ni!”dengan nada yang marah. Tengok kawan aku ni punya lah deria rasa lambat bertindak. Aku pon mngeluh dengan kawan aku tadi. Hummmmmmm!.

Dan aku dan kawan aku yang terhidu gas tadi meneka sapa punya angkara tadi tu. Mula2,aku dan kawan aku tadi meneka kat perempuan barisan depan meja aku dan kawan aku itu, yela meja panjang.aku teka yang baris meja yang depan aku. Ade la beberapa perempuan.

Selepas aku dan kawan aku meneka,dan memeberi keputusan yang tiada bukti,pastu gelak sesama.ahahaha memang bonggak aku masa itu.

Dan selepas itu, baru lah cik suhaimi baba masuk dan memberitahu yang dia ada keje tadi.
Dan pembelajaran pun berlaku.
>>>>>>>>>>>>>>>>>The end.<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

2 comments:

  1. haha..bodosh ekk sapo hok melepas tuh...wakakaka...anyway...cito hebakk

    ReplyDelete
  2. hahahaha,,tok leh oyak,nanti tue dio tahu gak,,brambat la dengan aku.hahaha

    ReplyDelete